[ifi.no] Fiona Walldesign har tatt frem en frodig design, Bloom, i anledning årets innsamling. Kreftforeningen får uavkortet 50 kroner for hver solgte tapetrull.
Hvert år får nærmere 2.800 kvinner i Norge diagnosen brystkreft. For å øke kunnskapen om brystkreft arrangeres Rosa sløyfe-aksjonen i oktober hvert år.
I år samler aksjonen inn penger til Kreftforeningen og Foreningen for brystkreftopererte, for 13. år på rad.
Tapetser med støtte
Til støtte for aksjonen har Fiona tatt fram et spesielt tapet, med en rosa blomsterdesign. 50 kroner fra salget av hver tapetrull går uavkortet til aksjonen.
– Vi er stolt over kunne bidra til støtte for kampanjen, den fortjener masser av støtte, sier Lone Bjørslev Kisbye, PR-ansvarlig i morselskapet Flügger A/S.
Bloom kan samles i større eller mindre buketter på en enkelt vegg, i et skap eller i hele rommet, eller hvorfor ikke kjøpe en tapetrull til å bruke som gavepapir!
Lurer du på noe om oppussing? Våre eksperter svarer deg her.
Håndtegnet design
Rosa sløyfe-tapetet heter Bloom, og motivet består av store, vakkert tegnede peoner i nydelige rosa, nærmest akvarell-lignende farger. Bloom vil lyse opp ethvert rom med sin overflod av lyserød glede, mener Lone Bjørslev Kisbye.
– Peonen har vi valgt fordi den med sin spinkle stilk og enorme blomsterkrone symboliserer styrke, sier hun.
Mønsteret er håndtegnet av Fionas egne designere, og finnes bare i én design, og i én fargekonstellasjon. (ANB)
Denne artikkelen er levert av Informasjonskontoret for farge og interiør (IFI).
Les mer om: artikkelemnene