Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet nyttig informasjon til våre abonnenter. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på kan du kontakte oss.

  • Gå til registreringssiden. Her lager du en aID-bruker. Følg instruksjonene for registrering. Deretter får du tilgang til alt digitalt innhold.


  • Det gjelder egne betingelser for bedrifter med mer enn 5 ansatte. Ta kontakt med kundesenteret for mer informasjon.


  • Du kan si opp abonnementet ditt når du selv ønsker, men husk at abonnementet ditt løper fram til en gitt dato. Hvis du kjøpte et digital-abonnement den 1. oktober så har du forhåndsbetalt for hele oktober måned. Da avsluttes abonnementet ditt den 31. oktober. Oppsigelse av abonnementet gjør du på Min Side. Velg «si opp abonnementet» og følg instruksjonene.

  • Digital: Du får tilgang til hele nettutgaven vår, inkludert alle plussartikler. Kjøp digital her.

  • aID er en innloggingstjeneste som vi bruker for å identifisere deg og gi deg tilgang til abonnementet ditt. Du kan lese mer om aID på aid.no.

  • Trykk her for å lage et nytt passord. Skriv inn ditt mobilnummer og trykk «fortsett». Du mottar en engangskode på SMS Denne koden legger du inn i neste vindu. Deretter skriver du inn passordet du ønsker å ha.

  • Systemet vårt støtter ikke utenlandske mobilnummer. For å lage en aID med et utenlandsk nummer må du derfor kontakte kundesenteret på +47 32 27 70 70 eller sende en e-post til aid.kundeservice@amedia.no.

  • Ta kontakt med kundesenteret på telefon 32 27 70 70, så hjelper vi deg.

  • Endring av mobilnummer og e-postadresse gjør du på aid.no. Her kan du også endre navn, passord og fødselsdato.

  • Logg inn på Min side, og velg «betaling». Gå deretter til «endre til et annet kort». Følg instruksjonene.

  • Velg «se betalingshistorikk» på Min side. Her får du tilgang til tidligere og kommende innbetalinger.

  • Med AvtaleGiro trekkes prisen for abonnementet fra konto uten at du behøver å gjøre noe. Du slipper fakturagebyret og papirfaktura i posten. Avtalegiro oppretter du på Min side. Dersom du vil stoppe en avtale må du gjøre dette i nettbanken din eller kontakte banken.

  • Med eFaktura får du fakturaen elektronisk i din nettbank hvor du deretter må godkjenne den. Du slipper fakturagebyret og papirfaktura i posten. eFaktura oppretter du på Min side. eFaktura-referanse er KID-nummer (minus det siste tallet).

  • Min side velger du enten «aktiver AvtaleGiro» eller «aktiver eFaktura». Om du velger en av disse sendes du ut av Min side og til Nets sine nettsider. Oppretting av AvtaleGiro og eFaktura krever at du har BankID.

  • Dersom du tegner et digitalt abonnement godtar du to avtalevilkår:

    Abonnementsvilkårene og avtalevilkår for aID.

  • Her kan du se vårt angrerettskjema.

  • Kontakt kundesenteret

    Telefon: 32 27 70 18

    Åpningstider: mandag til fredag 08:00 - 15:30